Totaal aantal pageviews.

zondag 19 mei 2013

Hoe ik mijn kwasten was

 
Vandaag laat ik je zien hoe ik mijn kwasten was. Het is belangrijk dat je minstens 1x per week je kwasten goed reinigt. Ik moet zeggen dat ik dit soms vergeet, maar ik ging nu mijn kwasten wassen en het leek me leek om dit te laten zien. Er zijn verschillende manieren voor, maar ik denk dat de bekendste manier wel is met lauw water en babyshampoo. Vandaag laat ik zien wat ik fijn vind.


 

Als eerste laat ik de wasbak met warm water vollopen. Niet heet, gewoon lauw/warm. Lekker warm.
 
 
Ik was altijd mijn kwasten met milde babyshampoo. Je kan voor Zwitsal gaan, maar je kan ook voor goedkoop eigen merk gaan, dit werkt net zo goed. Ik gebruik milde babyshampoo van Dirx eigen merk. Het is belangrijk dat je babyshampoo gebruikt ipv. shampoo. Babyshampoo is een stuk milder, dit is beter voor je kwasten.
 
 
Als eerst maak ik mijn kwast goed nat, daarna knijp ik hem een beetje uit, vervolgens doe ik een klein beetje babyshampoo op mijn hand. Daarna ga ik er zachtjes met ronddraaiende bewegingen met de kwast overheen. Het is juist goed als er veel sop komt. Zo weet je dat je kwast goed wordt gereinigd. En dit doe ik met al mijn kwasten, hetzelfde voor oogkwasten
 
 
 
Als je al je kwasten hebt gewassen, is het belangrijk dat je ze goed laat opdrogen. Ik laat ze altijd 1 nacht opdrogen, zo kan ik ze de volgende ochtend weer gebruiken. Ik vind het zelf fijner als mijn kwasten op de haren kunnen staan tijden het drogen, zo weet je zeker dat al het water er goed uit kan lopen. Daarom zet ik ze altijd tegen iets aan zodat ze goed kunnen drogen. Een nachtje laten staan en je kan je kwasten de volgende ochtend weer gebruiken!
 
<3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten